Friday, October 28, 2011

friend eat friend a.k.a kawan makan kawan



kau luahkan masalah, aku jadi pendengar..
aku luahkan masalah, kau sibuk layan FB..wat² xdengar..
kau burukkan kawan kite yang lain,
kau cakap macam²..
sampai aku jadi jelak ngan org tue..
tapi semua tu taktik lama kau..
kau saje nak wat cam tue
kerana nak tutup kesalahan & kesilapan kau..
kau beriya-iya nak soh aku and kawan² nyah dari sini..
kononnye kau pun nak nyah dari sni..
tapi kesimpulannya,
kau yang nak dok senang lenang kat sini..
kau nak soh kami semua berambus
supaya senang utk kau kuasai segalanya..
wahai kawan,
sudah la..
memburukkan kawan sendiri dibelakang..
kau ingat dgn cara itu,
kau ingat, kau akan dipandang?
tidak...sebaik mane pun kau,
mengampu pakai air cond pun,
kau kena jugak dengan dia..
aku akan belajar dari kesilapan..
nape lah erk aku leh percaya dgn kata² kau..
this is for my remaining...

Thursday, October 27, 2011

Zoo, Johor bahru

Ahad lepas akibat ke'boring'an yang telah melanda,
aku & faizal membuat keputusan ke Zoo, johor Bahru..
mase Lily 7 bulan, aku dah bawak dia sekali..
pakai stroler...mmg la sgt leceh..
rasenyer xsesuai kalau nak bawak stroler...
tempat dia banyak tangga & tembok utk melangkah..
so, kalau nak pegi bior lah anak dah pandai jalan..
hepy untuk anak, hepy untuk parents..
eh, cam slogan plak..
mase kehadiran kami, diorg tgh bagi makan kat haiwan² nie...
seronok sgt..lily plak mulut dia xberenti² cakap..
ader 4 ekor anak singa..jinak betul dgn abg yang bagi makan kat situ..
kiut...!
pas tue ader satu tempat,
harimau belang...ader org kat situ soh harimau mandi..
name harimau tue "thambi" ke.."zambri" ke..cam tue lah..
jinak sgt..dia dtg dekat dgn org yang jaga tue,
macam nak peluk..pas tue org tue gosok² dia mcm belai kucing kat umah..
terkejut org yang ader kat situ semua..
menjerit²...
wow, org yang keje kat zoo nie mmg aku salute abis la..
bukan semua org leh wat keje cam tue..
kalau kucing, arnab ke xper lah..
nie nak jaga rimau, singa, ulor..isk..
ape pun layan je lah gambor kami yang sgt hepy nie ye..






Friday, October 21, 2011

Dalily Fahima with Nur Iman Dania

2-2 buat aku penat nak melayan..
ahahah..
nie kalau berjumpa berdua, aku mmg kena tgk..
sbb 2-2 adalah pembuli..
dania buli lily, lily buli dania..
aku kena jadi org tgh..
lagi satu diorang nie kembar.
lily minum susu, dania pun nak minum susu..
so, mmg kena stanby 2 susu...
puting pulak, bertukar²..
biler dania pakai puting, lily amik
aku pun dah xtau mane satu yang diorg punya..
biler sorang dah "poo poo" (berry)
mesti sorang lagi pun sama..
tgk la pic kat bawah nie..
diorang punya baju sama..
baju nie akak aku yang belikan..
syomel betul biler pakai sama²
kalau dah beso, nak ke pakai baju sama lagi?
eheheheh...


Friday, October 14, 2011

mari menari dengan ku..~

Nie lah gelagat lily..
aku soh dia lap air susu yang dia tumpahkan,
dia leh berjoget tgk iklan "Scott's Emulsion"
lily..lily...

video

Bukit Layang², Pasir Gudang

Weekend,
nie le xtiviti kami...
lily nie suke berjalan..
sama cam aku..
abah nyer plak ikut je lah..
kalau x..keje dia membuta je tau..
ahahah...
daripada wat taik mata je baik aku ajak dia beriadah..
bagus tuk budak yang tgh nak belajar alam semesta..
eh, skema plak ayat aku nie
suke tgk lily berjalan kat tmn tu cam..
"dunia ini aku yang punya.."
ahahah..xhirau langsung org sekeliling,
ibu & abah dia pun dia xpedulikan..
berjalan je...xreti penat..dtg kat tmpt org,
pegang peha sambil menjegah muke org tue..
aduiyai, org tue plak yang malu²
lily..lily..





Thursday, October 13, 2011

27 Sept 2011


selamat ulang tahun sayang!
kali nie share cake dgn Lily ye..
walaupun teramat lah sederhana
tapi hepy..
Abah tiup lilin, Lily pun nak tiup lilin..
Love both of u..
everlasting love...