Thursday, August 5, 2010

Kelahiran Dalily Fahima

19.07.10 `01.50 am
perut aku rase sakit tapi masih bleh dikawal lagi..aku gi toilet ader kuar lendir campur darah..
ye ke aku dah nak bersalin ni? ye lah, doktor jangka tarikh aku bersalin 15.07.10..skang dah lewat bape hari dah..aku jadi panik,..aku kejut mak. Mak ckp tue mmg tanda nak bersalin tp aku xnak gi hospital dulu..aku nak tgk kontrasi makin kuat atau tak...sakit perut tapi jangka nyer berubah2..kejap 5 minit, kejap 7 minit..

20.07.10 `10.30 am
keluar darah yang banyak...aku soh faizal balik hantar aku gi hospital..mak pun ikut sama..
sampai HSI, aku kene masuk bilik saringan..doktor check aku nyer bukaan cume 2cm..masih jauh lagi..dia soh aku balik..aku pun mase tue mmg blom ready nk bersalin..so, aku balik umah..semua kwn aku soh pegi HSA..sbb takut terberanak kat umah..aku plak yg seram..tp aku xsakit ape pun lagi..sakit perut tue masih boleh dikawal..

21.07.10 `01.30 pm
aku tgh baring n rase ader air keluar byk..aku rase tue air ketuban..haa..? air ketuban dah pecah..! aku terus bagitau faizal & mak..perut aku mula rase sakit sgt..sampai cam nak menangis..aku gi HSI semula..pun dia soh aku balik..aku ader demam, suhu aku tinggi..perut semakin sakit..dia ckp still 2cm gak..aku balik umah tpi aku mmg xleh dok diam dah..mmg sakit sgt2 perut nie..xleh nak handle dah..sampai umah kol 6.30 ptg, keluar dr kete aku rase cam ader cecair keluar..mak aku ckp darah..semua org panik..aku mmg sakit sgt perut nie..aku genggam ape ke yg ader kat ngan aku utk hilang kan rase sakit..mak panggil nenek peah soh tgk kan aku..nenek ckp mmg dah time nak bersalin dah nie..nenek soh gi HSA. kami pun pegi aku terus masuk bilik saringan..staff nurse kat sane marah sbb xpegi hospital awal..aku ckp aku pegi HSi tp dia soh balik..diorg semua terkejut & simpati dgn aku..doktor cek bukaan aku dah 6 cm..giler arr..patut la aku dah sakit sgt.aku terus dimasukkan ke wad bersalin..sebelum tue aku dah menagis mintak maaf kat mak & faizal..aku sedih sgt..mak pun nangis peluk aku..aku sampai HSA kol 8.30 mlm & bersalin pada 9.47 mlm baby seberat 2.3 kg..nasib baik kami cepat gi HSA, ku x..mesti dah bersalin kat dlm kete..kat wad bersalin pun nurse mmg xready lagi, baby dah kuar..tue lah mase aku mengandung aku selalu ckp kat baby, "sayang, klu dah sampai mase sayangnak kuar nanti, kuar je sekuat hati sayang tau..tolong ibu ye sayang.." ha, tue yag dia terus keluar je..ehehe..
tapi tue lah kenangan dah pengalaman yang xmungkin aku lupakan..SERAM + HEPY..
DALILY FAHIMA..kamu lah cinta hati IBU & ABAH..

No comments: