Tuesday, January 18, 2011

apa lah nasib....

Lily, ibu sedih...
sejak Lily wujud dlm perut ibu,
bermcm2 dugaan yang terjadi dlm hidup ibu,yang Lily terpaksa menyaksikan nyer...
maafkan ibu sayang..!
Allah sedang menduga ibu,
ibu pun xsanggup nak hadapi nyer sorang2..
ibu pun sebenarnya xnak Lily pun terlibat sama..
tp kenapa orang sekeliling xhabis2 dengan rancangan untuk menganiaya ibu..
tempat keje ibu semua org hepy dapat BONUS..
tp ibu rase bersyukur & biar pun alasan yang mereka bagi kerana
mengandung, cuti bersalin, cuti gi check up & cuti mc,
itu semua ibu xkisah pun..
sebab ibu rasa mase Lily dalam perut ibu nie lagi berharga dari wang ringgit...
dari tempat kerja sampai lah hal kat rumah...
abah xder OT, so, byk keperluan Lily n etc, ibu yang kene sediakan...
tension tp nak wat cam ner ?
tp biasalah kesusahan kite yang orang nampak, lagi kene cemuh..
lagi satu hal yang ibu rasa kadang2 putus asa...
cari orang yang betul2 boleh jaga Lily dgn baik..
yang terbaru, ibu jumpa org yang jaga Lily hanya kerana DUIT..
sampai ibu dapat tau, Lily diberi minum susu sebotol sekali je..
Lily nangis dia boleh duduk dalam bilik baca buku..
kenapa dia buat Lily macam tue..kalau xnak jaga, tolong bagitau..
bile dpt tau cerita nie, 1 mlm ibu xdpt tido..sedih dgn ape yang dah terjadi...
tergamak betul..!
"...Ya ALLAH, KAU berikan lah kekuatan pada ku
dalam menghadapi dugaan yang ENGKAU berikan padaku..
sesungguhnya aku hamba yang sangat kerdil di sisi MU..
KAU ampunkan lah segala dosa2 ku,
dan kau berikan aku dan suami ku serta anak ku kesihatan yang baik.
dan panjangkan lah umur kami agar kami dapat
menjaga & menyanyangi antara satu sama lain..
AMIN...."

2 comments:

salleha mohamad tahir said...

mmg teruk!lg x bperikemanusiaan...sedih aku bace luahan ni...tlalu byk dugaan yg perlu ko tempuhi..ko bykkn dkatkn diri dgn Allah yg satu..ko mohon agar dtetapkn jiwa slalu..ko taw...Allah akn mduga dn mnguji kiter krn dia teramat mngasihani dn myayangi kter agar kiter tidak tlalu leka dgn duniawi ni..

tabah n sabar syg...mungkin ini adlh kunci tok ko mnempuh alam bahagia...

miss_laluna said...

tq tq tq tq tq!!!!!!!!!!!!
sbb bg aku semangat..!
luv u!