Tuesday, March 8, 2011

sick day..

hari jumaat 04.03.11 petang,
aku bawak nurul & bby nyer aina gi klinik sbb muntah²
malam tue lily pulak yang muntah²..
aku dah menangis tgk lily dah lemah je..
muntah dah masuk 6 kali,
aku call faizal soh balik hantar lily gi klinik..
kat dlm klinik pun muntah lagi..
tpi lepas dia muntah, dia boleh sengih lagi..
adoi..sayang, ibu takut tgk adik nie tau..
adik leh sengih lagi..
sayang..sayang..
doktor ckp takut lily ader kutip makanan kat lantai
pas tue masuk mulut dia..
isk..bahaya tol!
nasib baik sabtu aku xkeje..
so, xyah la hantar umah kak lela..
hari sabtu 05.03.11,
dr mlm td aku mmg xbg lily susu,
takut la nanti dia muntah plak..
doktor soh bg air garam perisa oren..
mule² dia xnak..
tp maybe dah haus sgt, so, dia pun minum la..
sempat aku buat 2 botol..
lily masih ceria & aktif mcm biasa..
tp hari nie dia lebih byk tido..
maybe badan dia letih..
buang air besar pun cair..
bg mkn ubat senang sket..
xmcm yang lepas..
ptg sket bg air garam, tp..
bbuuueeekkk!
muntah...!
adoi..sayang...ibu terus peluk adik..
xsanggup tgk adik cam nie..
malam, lily dah ok sket..
alhamdulillah..

No comments: