Tuesday, April 10, 2012

ular & jin...

akibat bosan dok kat umah, 
aku n lily akhirnya gi Tesco, Seri Alam belanja barang susu & pampers lily...
boleh gak jadi geng anak dara aku tue..
sgt² hepy layan si kecik sorang nie..
pantang jumpe kereta mainan yang pakai remote control tue..
mesti nak naik..masuk je pintu depan terus dia lari laju²..
sampai aku pun xbleh nak kejar dia..adoii..
klu la lily tergolek kat situ sian nye haii..
lagi la aku yg jatuh..dah macam nangka busuk dah...ahahah..
xtau mane nak nyorok ..wat² pengsan je lah..boleh? 
ntah² org wat xnampak..habis aku kena pijak..wawawawa..
dari kol 9 mlm sampai kol 10 lebih..aku pun kuar dari Tesco n balik rumah terus...
sampai kat rumah, 
aku bukak pintu n ternampak satu bende yang bergerak kat tangga rumah..
tangga yang pertama..
aku terus tolak pintu rumah besar²..
lily aku peluk kuat²..
aku tengok bende yang bergerak itu ialah.....
ANAK ULAR...
kecik, panjang  & berwarna hitam..
aku mmg sgt² fobia dgn haiwan tersebut..
aku takut sgt..mengigil..nangis..
dalam hati aku baca Ayat Kursi..
teringat Ceramah Ustaz Ismail Kamus yg aku dgr, 
klu ader Ular dlm rumah kite,niat kan dalam hati 
"Kalau kau Jin, tolong keluar dari rumah aku"..
klu dia keluar, bermakna itu ialah Jin..
klu dia xkeluar, itu maknanya mmg Ular 
dan kite boleh bunuh dia klu dalam keadaan terdesak..
aku pun niatkan dalam hati byk kali..
anak ular tue keluar dari rumah aku..
haa? tadi tue jelmaan JIN??
aku jadi tak tentu arah..
gelisah takut² kalau ader lagi kat tempat yang aku xnampak..
satu malam aku xdpt tido...
risau..faizal plak keja malam..
aku ader tebaca kalau ader ULAR masuk rumah, azan kan kuat² sebanyak 3 Kali..
dan JIN yang memasuki rumah kita mungkin dia tersesat @ sedang mencari makanan..
YA ALLAH..mintak jauhkan lah dari bende yang tak elok pada keluarga aku..
amin..~

No comments: