Thursday, July 28, 2011

cerita di bulan Ramadhan


Salam Ramadhan al-Mubarak..
yang bakal tiba bape 4hari je lagi...
semoga kite diberi keizinan untuk menjalankan ibadah puasa lagi pada thn nie..
amin..

haa, thn lepas punya puasa,
aku tgh dalam pantang..
bersalinkan lily lagi seminggu nak posa..
habis la nak dekat sebulan gak aku xposa..
sempat 1mgu je..semoga 1mgu posa aku tue diterima ALLAH s.w.t.
so, aku xposa 23 hari..tgk la aku nyer degil sampai skang aku xganti lagi..
ape nak jadi la..dah jadi mak orang pun perangai xberubah²..
adoiyai...
kire kat http://zakat.com.my/kalkulator-fidyah
aku nyer fidyah klu 23 hari = rm 41.40

teringat thn lepas mase nie aku tgh dalam pantang...
asyik nk nangis, tension..
xbleh kuar jalan²..
mkn hati aku tgk org lain kuar jalan²..
solek, pakai baju lawa bagai...
aku nie ngan rambut toncet tinggi, stokin,
kain batik, ngan pilis lagi..
bengkung manjang..konon xnak perut boroi..
tp boroi gak..
xder nyer bau perfume..bau minyak kayu putih ader la..
dah nak habis pantang nie, aku ape lagi,
dah xpakai dah kain batik, terus pakai suar pendek..
kak long datang kene bebel...
ehehhe...
dlm smgu nak abis pantang,
adik ajak gi bazar ramadhan, terus cepat² tukar jeans..
ape je lah aku nie..





No comments: